EK zveřejní zprávu o úrovni bankovních služeb
Průzkum Evropské komise zjišťoval, jak evropské banky zacházejí s klienty. Zveřejní ho eurokomisařka pro ochranu spotřebitelů Meglena Kuneva. Její zpráva má například srovnávat výši bankovních poplatků.
Průzkum se zaměřil na ta chování bank, na které si klienti nejvíc stěžují. Tedy na transparentnost informací o poskytovaných službách, na výši bankovních poplatků a na jednoduchost přechodu od jedné banky k druhé.
Pro evropské občany je velmi těžké srovnávat nabídky jednotlivých bank. Proto průzkum porovnával dostupnost údajů, podle kterých se klient rozhoduje, které bance své peníze svěří.
Už částečné výsledky průzkumu zveřejněné na počátku roku ukázaly, že evropští střadatelé neradi mění svůj peněžní ústav. Průměrně se jich v celé Unii za poslední 2 roky rozhodlo změnit banku jen 11 %.