V letech 2018 a 2019 při dvou vážných nehodách letadel Boeing 737 MAX zahynulo dohromady 346 lidí. Letadla pak byla z rozhodnutí úřadů v celém světě na více než rok a půl odstavena z provozu.
Odpadlý kus letadla za letu, mrtvý whistleblower a vyšetřování Federálního úřadu pro letectví. To všechno spojuje jméno výrobce dopravních letadel Boeing.
Odpadlý kus letadla za letu, mrtvý whistleblower a vyšetřování Federálního úřadu pro letectví. To všechno spojuje jméno výrobce dopravních letadel Boeing.
Série skandálů v americké letecké a strojírenské společnosti Boeing vyvolala personální otřesy. Do konce roku z funkce odstoupí generální ředitel David Calhoun, výměna ale čeká i další manažery.
Nikdo ze 160 pasažérů posádky nebyl raněn. Výrobce letecké techniky je po lednové nehodě stroje Boeing 737 MAX společnosti Alaska Airlines pod drobnohledem úřadů.
Problém se stal Boeingu 737 Max 9 společnosti Alaska Airlines. Když po startu nastoupal do výšky bezmála 5 kilometrů, letadlu se vylomil panel, na kterém bývá nouzový východ.
„Model 737 MAX je bezpečný,“ řekl Muilenburg po pádu letu aerolinek Lion Air třeba televizi FOX. Podobně mluvil i po nehodě Etiopských aerolinek v březnu 2019.
Dohoda znamená pro společnost Norwegian Air opětovaný přechod k vlastnictví letadel. I pro letadla Boeing 737 MAX se jedná o důležitý návrat, dlouho totiž kvůli softwarovým závadám nesměla létat.
Americký výrobce provedl změnu softwarových systémů letadla, změnily se zobrazovací displeje pro piloty a to má vyloučit opakování chyb, které vedly k pádům těchto plně obsazených letadel.
Prokuratura se domnívá, že pilot zlehčoval výkon systému, aby se firma vyhnula rozsáhlému a nákladnému dodatečnému výcviku pilotů. Podle úřadů to vedlo k tomu, že havarovaly dva stroje havarovaly.
Letadla Boeing 737 MAX byla téměř dva roky odstavena kvůli dvěma nehodám, při nichž zahynulo 346 lidí. V závěru letošního ledna jejich provoz povolila Evropská agentura pro bezpečnost letectví.
Jednou ze změn, kterou si unijní regulátor vnutil, je nová certifikace stabilizačního systému MCAS. U něj se zjistilo, že patrně sehrál klíčovou úlohu při tragických nehodách.
Dohodnutá suma pokryje kompenzaci pro příbuzné obětí leteckých neštěstí letounů Boeing 737 MAX, odškodné zákazníkům aerolinií, které nemohly tento typ letadel používat, a rovněž pokutu.
Letadla Boeing 737 MAX stáhli z provozu minulý rok v březnu po sérii nehod. Problém byl v systému řízení letu, kvůli kterému byl výrobce nucen provést úpravy.
„Po dlouhém jednání, které trvalo rok a čtvrt a které bylo neúspěšné, jsme na výrobce letadel, společnost Boeing, podali žalobu,“ potvrdila mluvčí Smartwings Vladimíra Dufková.
Podle zprávy Ústavu pro odborné zjišťování příčin leteckých nehod pilot ignoroval požadavek na urychlené snížení letové hladiny z důvodu klesající rychlosti letounu.
Letadla 737 MAX, až do loňska nejprodávanější model Boeingu, byla vyřazena z provozu loni na jaře kvůli dvěma tragickým nehodám v Indonésii a v Etiopii, při kterých zemřelo celkem 346 lidí.
Aerolinky stornovaly objednávku 92 letadel 737 MAX a pěti strojů 787 Dreamliner určených pro dálkové lety. Katalogová cena zakázky činí 10,6 miliardy dolarů.
Letadla 737 MAX, až do loňska nejprodávanější model Boeingu, byla loni na jaře kvůli dvěma tragickým nehodám vyřazena z provozu. Krizi letecké společnosti posléze umocnila pandemie koronaviru.
Termín plánovaného obnovení produkce bude podle Reuters záviset mimo jiné na tom, v jakém rozsahu ovlivní aktivity podniku šíření koronaviru a související opatření.
Důvodem jsou kapacitní problémy v okolních zemích, kvůli kterým byla řada letů přesměrována mimo Česko. Snížilo se naopak zpoždění. Zisk společnosti bude vyšší než očekávaných 100 milionů korun.