Český olympijský výbor chce motivovat k pohybu či otužování, spustil kampaň Silnější pro život

Původně měl touto dobou zahajovat velkou kampaň k olympiádě v Tokiu, ale kvůli odkladu her přichází Český olympijský výbor (ČOV) s novým programem. V době koronavirové pandemie se snaží o návrat ke kořenům, motivovat lidi, aby byli odolnější a zdravější. Jinými slovy „Silnější pro život“.

Praha Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Návrat ke kořenům olympismu, to může být i obyčejná cesta do schodů, kterou na jednom z videoklipů Českého olympijského výboru doprovází hlas herce Bolka Polívky. „Silnější pro život“ budou lidí díky pohybu a také dalším pilířům, o které se kampaň ČOV opírá - optimismu, správnému odpočinku, zdravým vztahům a otužování.

Přehrát

00:00 / 00:00

Český olympijský výbor chce motivovat k pohybu či otužování, spustil kampaň Silnější pro život

Podle profesora Pavla Koláře, předního fyzioterapeuta, náš organismus postupně ztratil psychickou a tělesnou odolnost, kterou lidé potřebovali v době, kdy žili ve větším nebezpečí, v souladu s přírodou a bez výraznější pomoci medicíny. A až moc spoléhá na sílu zdravotního systému a všemocnost moderní lékařské vědy.

Český olympijský výbor se těmito postřehy inspiroval a snaží se to kampaní „Silnější pro život“ změnit. Malými, ale důležitými všednodenními kroky.

Olympijský výbor schvaloval rozpočet na dva roky. ‚Pořád máme spoustu neznámých,‘ říká Kejval

Číst článek

„Je to jen na naší vůli a na tom, jestli chceme tu páčku na konci sprchování šoupnout na druhou stranu a pustit si studenou vodu,“ říkal předseda ČOV Jiří Kejval při představení kampaně.

„Na konci sprchy si dám vždycky studenou vodu a musím říct, že na tom jsou nejrychleji vidět změny. Poprvé je to opravdu strašné, podruhé už je to o malinko lepší a potřetí už z toho máte fakt dobrý pocit, že jste pro sebe něco udělali,“ vyprávěl Kejval.

Kampaň má cílit hlavně na lidi, kteří aktivně nesportují, a také na starší generaci.

Na tuhle kampaň nejdou žádné veřejné peníze. Je to myslím poprvé v historii, kdy ČOV necílí na sportovce, ale především na nesportovce. Snažíme se zasáhnout lidi při jejich běžných činnostech a ukázat jim, že nemusí každý trénovat, aby byl mistr světa, ale že můžou jen udělat něco pro své zdraví,“ vysvětlil Kejval.

Jaroslav Plašil, tat Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme