Struktura kůže i tvar kyčlí. Pro film Úsvit maskéři vymodelovali herečce Křenkové těhotenské břicho

I maskérny mají svou kategorii při Českém lvu. Například pro snímek Úsvit režiséra Matěje Chlupáčka museli právě maskéři vymodelovat polovinu těla ze silikonu a navléknout ho na herečku Elišku Křenkovou. Jak maska vznikla?

seriál radiožurnálu Praha Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Eliška Křenková ve filmu Úsvit

Eliška Křenková ve filmu Úsvit | Zdroj: Festival Finále Plzeň

Z bílé papírové krabice vytahuje maskérka Lenka Nosková model těhotenského břicha a ukazuje prstem na jemné žilkování pod umělou kůží.

Přehrát

00:00 / 00:00

Struktura kůže i tvar kyčlí. Pro film Úsvit maskéři vymodelovali herečce Křenkové těhotenské břicho

„Eliška Křenková byla odlita od krku až po kolena celá, takže si užila už samotný zákrok odlévání, kdy musíte nehybně stát, a Martin Jankoč na ni dával veškeré možné vrstvy až po sádru. Byl to pro ni velkolepý zážitek,“ vzpomíná maskérka.

Herečka Křenková už popisovala ve vysílání Radiožurnálu v Karlových Varech, jak musela mít ruce opravdu natažené i několik hodin.

„Utěšovali jsme ji, protože nám jí bylo líto. Ale zase Eliška Křenková je pro roli schopna udělat cokoli, takže to statečně vydržela,“ komentuje se smíchem Lenka Nosková a bere do ruky duté silikonové těhotenské břicho, abychom se na něj podívali zblízka.

„Toto už je nabarvené, to je model udělaný tak, aby tam byla struktura kůže, aby tam byl i pásek, který většinou jde od pupíku dolů. A tady je krásně vidět tvar kyčlí, takže bříško je přímo na míru dělané,“ ukazuje maskérka.

Eliška Křenková ve snímku Úsvit | Zdroj: Bontonfilm

Výroba byla drahá

Dobový snímek Úsvit se točí kolem nečekaného nálezu mrtvého novorozeněte s mužskými a ženskými pohlavními rysy. Právě bezvládné dětské tělo v hromadě písku museli maskéři vymodelovat také.

Netypická domácí dobovka Úsvit reviduje náš vztah k jinakosti i český kapitalistický zázrak

Číst článek

Bylo vyráběno na ten jeden jediný záběr. Proto je pořád takto zabalené v tom ručníku a v krabici. Ne kvůli pohodlí, ale aby se nepoškodilo, protože jsou tam v hlavičce napíchané vlásky, jsou tam i řasy.“

S prací pomáhali Lence Noskové také kolegové z pražského studia. „Vzhledem k tomu, že to je ruční práce, je strašně drahá. Výroba tohoto novorozeněte je opravdu vysoká částka. Pohybuje se to od osmi do dvanácti tisíc eur,“ popisuje Nosková. V přepočtu jde o ceny ve výši 200 až 300 tisíc korun.

Filmový a televizní akademici udělili nominace na Českého lva i maskérům, kteří pracovali na sci-fi snímku Bod obnovy. Do užšího výběru se dostali také maskéři filmu Bratři, kteří proměnili herce v postavě Mašínů. Skleněnou sošku v této kategorii by mohl získat také seriál Volha nebo road movie Citlivý člověk.

Martin Hrnčíř, prh Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme