Carrefour přestane prodávat produkty společnosti PepsiCo. Důvodem je jejich ‚nepřijatelné zdražování‘

Francouzský řetězec supermarketů Carrefour přestane prodávat produkty americké společnosti PepsiCo, například nápoje Pepsi a 7up nebo chipsy Lay's, protože je považuje za příliš drahé. Řetězec oznámil, že od čtvrtka přestává své zásoby produktů firmy PepsiCo doplňovat. Dodal, že ve svých francouzských pobočkách umístí oznámení, že produkty přestává prodávat kvůli „nepřijatelnému zvyšování cen“.

Paříž (Aktualizováno: 21:28 4. 1. 2024) Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Carrefour ukončil prodej produktů společnosti PepsiCo

V říjnu společnost PepsiCo uvedla, že letos plánuje „mírné“ zvyšování cen, protože poptávka po jejích produktech zůstává navzdory zdražování silná | Foto: Stephanie Lecocq | Zdroj: Reuters

Rozhodnutí Carrefouru je podle agentury Reuters a listu Financial Times nejnovější kapitolou v nynějších sporech mezi maloobchodníky a velkými výrobci potravin ohledně vysokých cen.‚‘

„Rozhovory se společností PepsiCo byly, slušně řečeno, složité. Chceme letos ceny v souladu s globálními trendy snižovat, ale PepsiCo místo toho požaduje zvyšování cen,“ řekl listu Financial Times zdroj z řetězce Carrefour.

Velké německé obchodní řetězce bojkotují nadnárodní koncerny. Snaží se tak mírnit růst cen potravin

Číst článek

Společnost PepsiCo uvedla, že s Carrefourem řadu měsíců jednala a že bude pokračovat v rozhovorech s cílem zajistit dostupnost svých produktů. V říjnu americká firma oznámila, že letos plánuje „mírné“ zvyšování cen, protože poptávka po jejích produktech zůstává navzdory zdražování silná

Zákazníci rozhodnutí vítají

V některých pařížských supermarketech Carrefouru se již oznámení o zastavení prodeje produktů firmy PepsiCo objevila a zákazníci většinou na opatření reagovali příznivě, napsala agentura Reuters.

„Vůbec mě to nepřekvapuje,“ uvedla jedna ze zákaznic. „Myslím, že na pultech bude zůstávat mnoho produktů, protože jsou již příliš drahé a jsou to věci, které nemusíme kupovat,“ dodala.

Carrefour podle agentury Reuters patři mezi maloobchodníky, kteří jsou nejaktivnější při vytváření tlaku na velké producenty potravin a spotřebního zboží kvůli cenám. Vloni například začal umísťovat varování na produkty, u kterých se snížila velikost, ale vzrostla cena.

ČTK Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme