„Dokážu si představit, že dojde ke zdražení v rámci zvýšení nákladů a inflace, to znamená třeba v řádu stokorun, ale určitě to nemůže být dvojnásobek současné ceny,“ říká Michal Kalina z AutoMatu.
Ostrou debatu vyvolal nákup jízdenek přes aplikaci PID Lítačka. Lidé se zaplaceným lístkem totiž musí počkat dvě minuty, než začne platit. Někteří už kvůli několika vteřinám dostali pokutu.
Nehoda se stala kolem 12.18. Srazily se tramvaje číslo jedna a čtyři jedoucí za sebou směrem na Lochotín. Na místě zasahovaly desítky hasičů, zdravotníků a policistů.
Řidičku jedné z tramvají museli záchranáři uvést do umělého spánku. Provoz tramvají byl v obou směrech přerušen. Kolem deváté ranní se ho ale podařilo z velké části obnovit.
„Všechny původní tramvaje měly pod podlahou ukrytou veškerou elektrickou výzbroj a vně vozu byl jen sběrač proudu umístěný na střeše. Proto byla podlaha tak vysoko,“ vysvětluje technik.
Zatím bude na historické lince K jezdit šest autobusů z přelomu tisíciletí, které si většina cestujících bude pamatovat ještě z provozu na běžných linkách.
Poprvé ve všední den musí cestující v Praze počítat s omezením městské hromadné dopravy v Podolí a Modřanech. Kvůli velké opravě kolejí je tam už od soboty přerušený provoz tramvají.
Nesrovnatelně vyšší kvalita technického vybavení. Nové zázemí pro zaměstnance a mnohem lépe a citlivěji vyřešené sousedství s obytnou zénou. To vše zahrnuje dokončená rekonstrukce plzeňské vozovny.
Brněnský řidič tramvaje David Hrůza zachránil v lednu dva seniory z hořícího domu. Když byli všichni v bezpečí, nasedl jakoby nic do tramvaje a pokračoval v jízdě.
Tramvaj fungovala jako zácvikové vozidlo v Bratislavě. Po kompletní renovaci se s ní od jara příštího roku svezou cestující na nostalgické lince 23 a na historické 42.
Tramvajová točna v Praze na Dlabačově s přilehlou železobetonovou lávkou po čase znovu ožívá – město tam otevřelo nové bistro a s místem má i další plány.
Výpadek způsobila technická závada v rozvodně na Chodově. Mluvčí Pražské energetiky Petr Holubec poznamenal, že podobný výpadek nebyl v Praze několik let.
Tramvaje by tunelem měly jezdit na přelomu letoška a příštího roku. Do roku 2024 má být hotový i navazující Velký městský okruh, tedy čtyři pruhy nové silnice.
V soupravách podle policie byli cestující, nikdo však nebyl zraněn. Pachatel údajně poškodil sedm bočních oken souprav. Škoda se podle vyšetřovatelů vyšplhala zhruba na 130 tisíc korun.
„Je mírně omezen provoz pražské MHD, a to asi o devět procent. Již mnoho let dochází s ohledem na obvyklý pokles využití PID na počátku roku k mírnému omezení nabídky spojů,“ uvedl mluvčí.
Denně kolem projedou tisíce řidičů. Přehlédnout ji nejde. Posprejovaná tramvaj, která už dva a půl roku stojí na poli blízko dálnice D1 u Prahy, tam bude stát i nadále.
„Je tu vysázený rozchodníkový koberec, který se sem dováží v balech a rozkládá se na připravený podklad. Má funkci akumulace dešťové vody,“ popisuje Ondovčák použité technologie.
Dopravní podnik uzavřel trať mezi Lazarskou, Národní třídou a Újezdem a taky na části Vinohradské třídy. Obě potrvají až do srpna, cestující by se měli připravit na delší přestupy a taky na zpoždění.
Bratislava cílí na proočkovanost obyvatel ze 75 procent. Primátor proto přišel s motivací ve formě soutěže o roční tramvajenku, která vyjde na 199 eur.
Město i ve schválené upravené strategii rozvoje tramvajové sítě počítá s tím, že by na prodloužení kolejí do Holyně navázala stavba trati až do Slivence, musí ale nejdřív vyřešit majetkové vztahy.
Červený a šedý kabát mají v budoucnu obléknout všechny autobusy, tramvaje a vlaky v systému Pražské integrované dopravy - tedy i ty spoje, které zajíždějí až do středních Čech.
Na projektu spolupracuje Pražský dopravní podnik s Fyzikálním ústavem Akademie věd. Výsledky testování by měly být k dispozici nejpozději na přelomu května a června.