Přehled tisku: třikrát víc spalniček, nesprávné zápisy v katastru nemovitostí a jak správně reklamovat

V českých denících se v sobotu dočtete, že se spalničky letos rozšířily do všech krajů v Česku, upozorňují na to Lidové noviny. Regionální Deník píše o tom, že nesprávné zápisy v katastru nemovitostí můžou lidem způsobit problémy při žádosti o půjčku. A deník Právo radí, jak správně postupovat při reklamaci a na jaké praktiky obchodníků si dát pozor. Více v přehledu tisku, který sestavil Radiožurnál.

Praha Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Očkování proti spalničkám. (Ilustrační snímek)

Očkování proti spalničkám. (Ilustrační snímek) | Foto: Lindsey Wasson | Zdroj: Reuters

Lidové noviny

Spalničky se letos rozšířily do všech krajů v Česku, upozorňují na to Lidové noviny. Hygienici od začátku roku evidují 587 nakažených. Oproti celému loňskému roku je případů spalniček téměř třikrát víc. V minulosti vymýcený virus se do Česka vrátil kvůli nízké proočkovanosti. 

Přehled tisku: čištění skladu ve Vrběticích, odměny manažerů ve státních firmách i firemní Airbnb

Číst článek

Spalničky se nešíří, pokud je naočkovaných alespoň 95 procent populace. Pak jsou totiž chránění i lidé, kteří vakcínu ze zdravotních důvodů dostat nemůžou. Optimální hranice ale Česká republika nedosahuje už od roku 2015 a aktuálně je proočkovanost pod devadesáti procenty.

Deník

Nesprávné zápisy v katastru nemovitostí můžou lidem způsobit problémy při žádosti o půjčku, píše o tom regionální Deník. Banky totiž odmítají brát do zástavy domy, které podle záznamů stojí na orné půdě. Chyby v katastru vznikají třeba proto, že developeři nenahlásí úřadu změnu užívání pozemků. Podle Jarmily Daňkové z Českého úřadu zeměměřičského a katastrálního je obecně možné říct, že takové případy jsou časté. Přesná statistika ale v celostátním měřítku neexistuje. 

Právo

Deník Právo radí, jak správně postupovat při reklamaci a na jaké praktiky obchodníků si dát pozor. Prodejcům například nemusíte dávat příslušenství, pokud je jasné, že s ním vada výrobku vůbec nesouvisí. Obchodníci taky nesmí přijetí reklamace odmítnout ani v případě, že je zboží zašpiněné nebo zjevně opotřebované. Na vyřízení reklamace má prodávající maximálně 30 dnů od jejího uplatnění. Během této lhůty musí stihnout posoudit vadu, rozhodnout o reklamaci, provést případnou nápravu a ještě o vyřízení reklamace informovat spotřebitele.

Vendula Bartoňková Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme