Druhý úsek metra D nemá stavitele. Představenstvo dopravního podniku zrušilo výběr vítěze tendru

Představenstvo pražského dopravního podniku (DPP) ve středu zrušilo výběr vítěze stavby druhého úseku metra D. Hodnoticí komise tak bude znovu posuzovat původně vítěznou nabídku sdružení firem vedeného společností Subterra. Ve středu to sdělil vedoucí tiskového oddělení DPP Daniel Šabík. Výběr vítěze loni zatím nepravomocně zrušil Úřad na ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS).

Aktualizováno Praha (Aktualizováno: 17:34 13. 3. 2024) Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Výstavba metra D v Praze

Stavba nové linky pražského metra začala v roce 2022, ve výstavbě je kilometrový úsek mezi stanicemi Pankrác a Olbrachtova | Foto: Petr Topič | Zdroj: MAFRA / Profimedia

Tendr u něj napadlo kvůli údajným chybám v referencích vítěze sdružení PORR, VINCI a Marti (PVM), které dopravní podnik (DPP) z tendru vyloučil.

DPP se při ověřování napadených referencí dostal do situace, kdy žádný ze subjektů, které v nich vítěz uvádí, není schopen jednoznačně potvrdit části referencí, které stěžovatel napadá. Proto představenstvo výběr zrušilo.

Antimonopolní úřad zrušil výběr vítěze zakázky na stavbu další části metra D za 30 miliard

Číst článek

Hodnotící komise proto teď bude znovu posuzovat vítěznou nabídku. „Je pro nás klíčové, aby tato zakázka byla vysoutěžena naprosto transparentně a s péčí řádného hospodáře,“ uvedl ředitel dopravního podniku Petr Witowski.

Podle něj ale současné zrušení výběru zhotovitele druhé části metra D nic nemění na tom, že konkurenční nabídku konsorcia Porr-Vinci-Marti už dopravní podnik dříve vyloučil pro nesplnění podmínek zadávacího řízení.

Konsorcium se proti tomu nejprve bránilo přímo u dopravního podniku, ale neúspěšně. Proto se nakonec obrátilo na ÚOHS. 

Firma Subterra přesto chápe současné rozhodnutí představenstva DPP pouze jako pokračování tendru, který nebyl zrušený. Mluvčí Subterry Vladislav Beneš doplnil, že je firma přesvědčená o kvalitě své nabídky a je připravena poskytnout hodnotící komisi veškerou potřebnou součinnost.

„Za předloženou nabídkou včetně veškerých referencí si plně stojíme. Věříme, že zadavatel při jejím dalším posuzování dojde ke stejnému závěru jako v loňském roce a jsme připraveni mu přitom poskytovat plnou součinnost,“ dodává Beneš.

Výběr firmy

Celé řízení o výběr zhotovitelské firmy se táhlo přes rok. Firmy své nabídky do tendru podaly v prosinci 2022, dopravní podnik je vyhodnotil až v druhé půlce loňského roku a rozhodl, že vítězem tendru bude Subterra, zatímco nabídku trojice firem Porr-Vinci-Marti ze zakázky vyloučil.

Hrozba žaloby a výhružné e-maily. Zakázkou na stavbu pražského metra D se zabývá i policie

Číst článek

Stavba nové linky pražského metra začala v roce 2022, ve výstavbě je kilometrový úsek mezi stanicemi Pankrác a Olbrachtova. Navazovat má právě úsek z Olbrachtovy na Nové Dvory, kterého se týká zmíněný tendr.

Jako poslední má být vybudován úsek z Nových Dvorů do Depa Písnice. Původní předpoklad dokončení byl rok 2029, ten se ale kvůli sporům kolem aktuálního tendru nepochybně posune.

ČTK Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme