Slalomářský kanál v pražské Troji prochází rekonstrukcí, bude bezpečnější

Vavřince Hradilka nebo Jiřího Prskavce vystřídaly v Troji bagry. Umělý kanál, ve kterém získali čeští vodní slalomáři před měsícem na domácím mistrovství světa šest medailí, prochází největší rekonstrukcí ve své historii.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Umělý kanál pro vodní slalom v pražské Troji prochází rekonstrukcí

Umělý kanál pro vodní slalom v pražské Troji prochází rekonstrukcí | Foto: Jan Suchan | Zdroj: Český rozhlas

Na místě, kde kajakář Vavřinec Hradilek slavil titul mistra světa, teď řádí trojice bagrů. Vodu nahradily v korytě kusy betonu a fanoušky zase na břehu dělníci.

„Díky ministerstvu školství, od kterého jsme už před dvěma lety i před rokem obdrželi investiční dotaci, jsme postupně začali realizovat opravu dna, které je po těch letech poškozené.“

Šéf organizačního výboru nedávného světového šampionátu Jiří Rohan ale udělá radost také všem, kteří volali po nových a bezpečnějších překážkách. Jako třeba dvojnásobnému olympijskému medailistovi a dnes už bývalému deblkanoistovi Ondřeji Štěpánkovi.

Přehrát

00:00 / 00:00

Umělý kanál v pražské Troji prochází rekonstrukcí, díky které by měl být pro vodní slalomáře bezpečnější

„Na světových kanálech jsou už většinou plastové překážky, tady v Troji jsou gumy vylité betonem. Nové kanály jsou bezpečnější, nedostane se vám tam noha pod překážku. Když nastane nějaká krizová situace a člověk musí opustit loď, tak ví, že třeba o tu překážku zničí loď, ale nezůstane pod vodou,“ vysvětluje Ondřej Štěpánek.

A to kvůli jinému ukotvení. Zatímco dosavadní gumy vylité betonem byly upevněné řetězy a neseděly úplně u dna, nové plastové do něj budou díky speciálním drážkám zasunuty. Ale to až za pár týdnů, teď je kanál mimo provoz, a tak musejí slalomáři začít s přípravou na novou sezonu jinde. Podle Jiřího Rohana to ale komplikace není.

„Myslím si, že ne. Když se jezdí na hladké vodě, tak to nevadí. Máme tady branky nad slalomovou dráhou, navíc se dá pádlovat po řece.“

Vavřinec Hradilek s Jiřím Prskavcem pak vyrazili za slalomem do Japonska a další závodníci USK se chystají na kanál do Bratislavy. Současná rekonstrukce za devět a půl milionu je pro dráhu v Troji největší od jejího otevření na začátku 80. let.

Jan Suchan, David Nyč Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme