Automobilový veletrh v Dillí napoví o trendech v odvětví

V indickém Dillí otevřel své brány druhý největší autosalon na asijském kontinentu. Mezinárodní přehlídka nových vozů tu probíhá každoročně, nikdy ale nebyla pro světové výrobce zajímavější než letos.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Tata Nano

Tata Nano | Foto: Jan Říha

Ekonomická krize znásobila poptávku po co nejlevnějších automobilech; navíc v tomhle segmentu začaly tradičním výrobcům zdatně konkurovat nové značky vozů právě z Indie nebo Číny. Veletrh v Dillí vystavovatelům tradičně slouží především jako platforma k oslovení zákazníků na rozvojových trzích.

Přehrát

00:00 / 00:00

O autosalónu v Dillí mluvil šéfredaktor portálu Auto.cz Ondřej Láník na Rádiu Česko

Většina velkých automobilek hledá spásu právě v miniautech, zrovna tenhle segment je ale doménou nově nastupující konkurence z Indie a Číny, v čele s nejlevnějším autem světa, indickým Tata Nano.

Šéfredaktor portálu Auto.cz Ondřej Láník na Rádiu Česko připomněl, že právě cenově přístupná auta jsou pro Indy nejdůležitější.

Podle jeho názoru mají v Indii i tradiční výrobci šanci prosadit se zrovna v kategorii minivozů proti domácí konkurenci. "Indové bohatnou a musíme si uvědomit, že jejich 1,2 miliardy, bohatých jsou tam řádově tisíce a tisíce lidí."

V Indii má továrnu i Škodovka. Na autosalonu poprvé představí svůj nový model Yeti. "Indický trh roste ročně řádově v desítkách procent a hlavně dál poroste. V tuto chvíli se láme chleba a kdo ukořistí určitý tržní podíl, tak má šanci si ho uchovat a prodávat čím dál více," zdůraznil Láník.

Milan Kopp, Václav Sochor Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme