Až deset procent vlaků jezdí v Česku s výraznějším zpožděním

Zhruba půlhodinové ale i delší zpoždění má až deset procent všech tuzemských vlaků. A když si lidé kupují lístky, pokladní je o tom zpravidla neinformují. České dráhy namítají, že veškeré údaje jsou na internetu. Důvodem zpoždění jsou podle dopravce především stavební práce, tedy modernizace železničních koridorů.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

vlak

vlak | Foto: Jan Rosenauer

Největší zpoždění mají vlaky na trati z Prahy do Českých Budějovic, z České Třebové do Olomouce a z Plzně do Chebu. Potvrzuje to mladá žena, která cestovala s malým dítětem z Plané u Mariánských Lázní: "Když jsem si kupovala lístek, tak mi nikdo neřekl, že vlak bude mít zpoždění. Teprve, když měl vlak odjíždět, tak hlásili, že vlak bude mít zpoždění půl hodiny. Nakonec se protáhlo na tři čtvrtě hodiny."

S nepříjemným čekáním se musí smířit i lidé, kteří jedou z Prahy směrem na Benešov. Komplikovaná je už několik dnů i doprava mezi Brnem a Hranicemi na Moravě.

Mluvčí Českých drah Aleš Ondrůj tvrdí, že zhruba devadesát procent všech vlaků jezdí na čas. "České dráhy dělají samozřejmě maximum proto, aby ta zpoždění byla co nejmenší, ale není to něco, co můžeme ovlivnit. Dá se to přirovnat k tomu, když se rekonstruuje dálnice," řekl Českému rozhlasu Ondrůj.

Rekonstrukce koridorů skončí až za několik let. Ondrůj ujišťuje, že většina tratí je už opravená a vlaky na nich jezdí zpravidla rychleji.

Pavel Otto, Marie Matúšů Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme