Na trh vstoupil Reportér, časopis bez podpory velkého mediálního domu

I v době, kdy sílí otázky o budoucnosti tištěných médií, se také na tuzemském trhu objevují nové tituly. Ode dneška je k dostání magazín Reportér - investigativní měsíčník. V jeho redakci se sešlo i několik známých novinářů, kteří z různých důvodů opustili Mladou frontu Dnes, když se majitelem vydavatelství Mafra stal miliardář a vicepremiér Andrej Babiš.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Začal vycházet reportážně investigativní měsíčník Reportér

Začal vycházet reportážně investigativní měsíčník Reportér | Zdroj: ČTK

„Doufám, že se najde poměrně dost čtenářů, kteří by mohli ocenit časopis, který bude spoléhat na delší, důkladněji zpracované texty,“ řekl Robert Čásenský, bývalý šéfredaktor Mladé fronty Dnes, který nový titul založil a povede.

„Inzerujeme ho jako reportážně-investigativní měsíčník. Pokud se podaří v každém čísle přijít s nějakým zajímavým odhalením, bylo by to hezké, ale postavit časopis pouze na tom, by bylo příliš postavené na jedné noze,“ míní.

Přehrát

00:00 / 00:00

O novém měsíčníku mluvili jeho zakladatel Robert Čásenský a mediální analytik Ondřej Aust

„Současné finanční zázemí je takové, že časopis vydává společnost, která patří mně. Vložil jsem do toho nějaké rodinné úspory a vzhledem k tomu, že redakční zázemí je malé, tak náklady nebyly nijak závratně vysoké. Rozjezd netrval nijak extra dlouho,“ uvedl Čásenský.

„Zároveň, a to je podstatná součást, má magazín několik velkých odběratelů z řad firem, které se rozhodly, že by ho chtěly ve velkém kupovat pro své prémiové zákazníky. A to mu dalo jistou stabilitu a také garantovaný náklad do počátečních období,“ zdůraznil Robert Čásenský.

Na řadě je marketing a boj o čtenáře

„Úspěch bude spočívat v tom, zda se najde dost lidí a firem, kteří časopis minimálně zpočátku podpoří,“ upozorňuje Ondřej Aust, mediální analytik ze serveru Mediář.cz.

V druhé fázi pak podle něj bude záležet na dobrém marketingu a na tom, zda bude čtenáře obsah měsíčníku bavit.

„Fyzicky, to znamená papírem a hmatem posouzeno, se podobá hlavně Forbesu, což je takové příjemné čtení na dobrém papíře,“ poznamenal Aust.

Milan Kopp, Veronika Sedláčková Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme