Regionální tratě se rušit nebudou, rozprodají se soukromníkům

Ztrátové regionální tratě se zatím rušit nebudou, stát je prodá soukromníkům. V dnešním vydání deníku E15 to slibuje ministr dopravy Pavel Dobeš. S plánem na rušení některých nevýdělečných lokálek přišla Správa železniční dopravní cesty (SŽDC). Řada obcí, spolků a firem se ale proti záměru ohradila. Rády by totiž tratě provozovaly samy.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Vlaky - stará souprava

Vlaky - stará souprava | Foto: Pavel Pavlas

Proti tomuto návrhu je také například předseda Asociace krajů a hejtman Jihomoravského kraje za ČSSD Michal Hašek:

"My preferujeme, aby fungoval národní dopravce, aby investoval do nových vlaků, aby lidé jezdili komfortněji, cítili se bezpečněji, a samozřejmě také, aby nebyly propuštěny desítky tisíc lidí, současných zaměstnanců Českých drah," řekl dnes ve Světě o druhé.

Přehrát

00:00 / 00:00

O prodeji regionálních tratí mluvil ve Světě o druhé mluvčí Správy železniční a dopravní cesty Pavel Halla a ředitel Jindřichohradecké dráhy Jan Šatava

Podle mluvčího SŽDC Pavla Hally je ale nápad ministra Pavla Dobeše rozprodat regionální tratě dobrý.

"Pozastavení správního řízení poté, co se objevila celá řada uchazečů o dané regionální tratě, samozřejmě vítáme. I naším záměrem není přednostně tratě rušit, a pokud se objeví nějaký seriózní zájemce o jejich provozování a převzetí, to samozřejmě jako železničáři podporujeme," sdělil Rádiu Česko.

Místo rušení by se mělo prodat 10 tratí, celkem by jich podle Hally mohlo být 20 až 25. K prodeji by mohly být nabídnuty tratě Heřmanův Městec-Chrudim, Moravské Budějovice-Jemnice, Oldřichov u Duchova-Duchcov nákladové nádraží nebo Dolní Nouzov-Kopidlno.

Cenu by měl stanovit znalecký posudek. Poté proběhne výběrové řízení a konečný odprodej schválí vláda.

Soukromé vlastnictví drah ale není novinkou. Prvním soukromým provozovatelem veřejné železniční dopravy v Čechách byla společnost Jindřichohradecké místní dráhy. Ta od konce 90. let obstarává osobní a nákladní dopravu na tratích z Jindřichova Hradce do Nové Bystřice a Obrataně. Podle ředitele Jindřichohradecké dráhy Jana Šatavy pokryjí dotace z kraje asi polovinu nákladů.

Ondřej Černý, Simona Bartošová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme