Dálnice z Hradce Králové do Jaroměře se otevře o rok dřív, než bylo v plánu

Dokončovaný úsek dálnice D11 z Hradce Králové do Jaroměře se motoristům otevře 17. prosince. Stát bude 4,1 miliardy korun bez DPH. Jde o největší současnou stavbou na území Královéhradeckého kraje. V sobotu to řekl ředitel Ředitelství silnic a dálnic Radek Mátl. Na úseku u Smiřic se v sobotu konal den otevřených dveří.

Smiřice Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Dálnice D11 z Hradce Králové do Jaroměře, kde se lidé mohli projít nebo projet na kole, koloběžce nebo třeba na bruslích.

Dálnice D11 z Hradce Králové do Jaroměře, kde se lidé mohli projít nebo projet na kole, koloběžce nebo třeba na bruslích. | Zdroj: ČTK

„Za necelé tři měsíce po dálnici budou jezdit auta. Diskutujeme dnes s lidmi přípravy silnic. Je to samozřejmě trochu sebeprezentace, ale chceme ukázat, že příprava a stavba dálnice není jednoduchá,“ řekl Mátl.

Dopravní nehody na několik hodin zastavily provoz na úsecích dálnic D7 a D48. Obě jsou znovu průjezdné

Číst článek

Stavba je rozdělena na dva úseky z Hradce Králové do Smiřic a ze Smiřic do Jaroměře. Stavba trasy do Jaroměře začala v dubnu 2019, z Hradce do Smiřic se buduje od února 2019.

„My jsme dokonce zrychlili, stavba se měla otevírat až v příštím roce během průběhu léta, podařilo se nám se zhotovitelem vyjednat zkrácení lhůty o osm měsíců. Příprava dálnice trvá daleko déle, to jsou někdy i desítky let,“ řekl Mátl. Šest až deset let příprava podle Mátla zabere vždycky.

D11 z Prahy do Hradce Králové a na státní hranici s Polskem začal stát budovat v roce 1978 a od roku 2017 dálnice končí v Hradci Králové. Z plánovaných 154 kilometrů dálnice se jezdí zhruba po 91 km. Stavba z Hradce do Jaroměře navazuje na úsek dálnice z Hradce Králové, měří 22,4 kilometru. Vede podél současné silnice první třídy na Jaroměř a Náchod. Za Jaroměří se napojí na silnici I/37.

Ke stavebnímu povolení pro úsek dálnice D1 u Přerova přišlo sedm rozkladů. Řešit je bude resort dopravy

Číst článek

Dál se pak má stavět dálnice směrem na Trutnov a ke státním hranicím, což ale nějakou dobu potrvá, dodal Mátl. „Silnice I/37 je velmi nebezpečná, to si všichni uvědomujeme, je velmi přetížená. Doprava na dálnici je výrazně bezpečnější,“ řekl Mátl.

Lidé si v sobotu prohlédli šest kilometrů dálnice, mohli jít pěšky, projet se na kole, bruslích nebo koloběžce. Zájem byl podle mluvčího ŘSD Jana Rýdla o něco větší než na předešlém dni na D35 v Opatovicích nad Labem, kam za celý den přišlo kolem 8000 lidí, sobotní návštěvnost odhadl na o dvě tisícovky vyšší

ČTK Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme