Český rozhlas Plus překročil hranici sta tisíc posluchačů. Radiožurnál je jedničkou v Praze

Plusko ladí aktuálně denně 110 tisíc lidí. Radiožurnál jako vlajková loď Českého rozhlasu drží pozici jedničky v Praze, stanice je nejoblíbenější i mezi kabelovými posluchači. Český rozhlas Plus překročil za poslední kvartál loňského a první kvartál letošního roku stotisícovou hranici denních posluchačů. Vyplývá to z šetření Radioprojekt, jehož výsledky ve středu zveřejnily na tiskové konferenci agentury STEM/MARK a Median.

Praha Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Český rozhlas Plus

Český rozhlas Plus | Foto: Khalil Baalbaki, Aleš Vavřík

Plus dosáhl ve zmiňovaném období 110 tisíc posluchačů a polepšil si o téměř 20 tisíc lidí. K nárůstu poslechovosti této stanice došlo i v rámci týdenních dat, kdy se poslechovost zvýšila o 21 tisíc posluchačů na hodnotu 165 tisíc. Plus je jedinou tuzemskou stanicí, která se zaměřuje výhradně na mluvené slovo.

Radiožurnál Sport: nalaďte si živé přenosy, reportáže a komentáře z mistrovství světa v hokeji

Číst článek

Nejposlouchanější stanicí Českého rozhlasu je beze změny Radiožurnál. 882 tisíc denních posluchačů pro něj nadále znamená pozici rozhlasové dvojky na trhu po privátním Impulsu.

Půl druhého milionu lidí

Co se týká týdenní poslechovosti, ta překročila hranici půl druhého milionu lidí. Český rozhlas může být spokojen například i s čísly Dvojky, která narostla na 326 tisíc posluchačů. Jak se projeví aktuální změny ve vysílání, ukáže pochopitelně až dlouhodobý vývoj, tedy čísla prezentovaná v následujících kvartálech.

Radiožurnál si nadále drží pozici jedničky v Praze, kde mu Radioprojekt přiřkl 262 tisíc posluchačů týdně. Přední příčky v žebříčku patří stanici také v Plzeňském a Libereckém kraji.

Nejposlouchanější stanicí je Radiožurnál také v kabelových sítích a druhá pozice mu patří u příjmu rádia přes mobilní telefon nebo tablet. Nejoblíbenější regionální stanicí Českého rozhlasu je brněnské studio s více než 100 tisíci denními a 160 tisíci týdenními posluchači. Češi poslouchají rádio nejčastěji v zaměstnání, doma a při jízdě automobilem.

Vede Impuls

Nejposlouchanější rozhlasovou stanicí byl opět Impuls s 1,036 milionu posluchačů denně. Proti loňskému druhému pololetí je to však pokles o 15 tisíc lidí. Třetí je Evropa 2 s 853 tisíc posluchači.

Křetínského CMI prodává polské rádio, kupuje ho vydavatel deníku Gazeta Wyborcza

Číst článek

Čtvrtá pak skončila Frekvence 1 s 685 tisíci posluchači a pátý je Český rozhlas Dvojka. Mezi nadregionálními stanicemi se nejlépe vedlo Hitrádiím s 664 tisíci posluchači a Blaníku (586 tisíc).

„Rozhlasový trh si vede komerčně dobře. Proti předchozímu období se zvýšily reklamní investice o 1,6 procenta,“ uvedl prezident Asociace provozovatelů soukromého vysílání Michel Fleischmann.

Čisté investice do rozhlasové reklamy se v 1. čtvrtletí zvýšily z 293 na 297,8 milionu Kč. Nižší růst byl způsobený tím, že část kampaní byla fakturovaná až v dubnu.

Největší podíl na trhu mělo media zastoupení Radiohouse s 3,226 milionu posluchačů, dále MMS s 2,131 milionu, Media Club, který měl 1,916 milionu posluchačů, a Český rozhlas, který celkově poslouchalo 1,561 milionu lidí.

Celkově rozhlas alespoň jednou za týden poslouchalo přes 85,2 procenta lidí. Denně si nějakou stanici naladilo 61,9 procenta populace, vyplynulo z šetření.

Lukáš Polák, ČTK Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme