Agentura AFP zažalovala Twitter kvůli platbám za šíření obsahu. Je to bizarní, kritizuje Musk

Francouzská tisková agentura AFP zažalovala společnost Twitter Elona Muska. Provozovatele sociální sítě obvinila, že s ní neprojednal platby za šíření obsahu. Informovala o tom agentura Reuters. Společnost Twitter na její žádost o komentář nereagovala. Francie v roce 2019 zavedla práva související s právem autorským (neighbouring rights), která zavazují velké internetové platformy zahájit s vydavateli jednání o odměně za zpravodajství.

Paříž Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Elon Musk

Společnost Elona Muska Twitter zažalovala agentura AFP | Foto: Tingshu Wang | Zdroj: Reuters

„Agentura Agence France-Presse je znepokojena tím, že Twitter (nedávno přejmenovaný na X) jednoznačně odmítl zahájit diskusi ohledně uplatnění práv souvisejících s právem autorským pro oblast zpravodajství,“ uvedla tisková agentura v prohlášení.

Úřady si chtějí posvítit na Muska. K umístění loga ‚X‘ na střechu historické budovy neměl povolení

Číst článek

„Je to bizarní. Chtějí, abychom jim platili za návštěvnost jejich stránek, kde mají příjmy z reklamy a my ne!“, kritizoval krok AFP Musk na sociální síti.

V roce 2021 uložil francouzský antimonopolní úřad společnosti Google ze skupiny Alphabet pokutu 500 milionů eur (12 miliard korun) za to, že nedodržela pokyny, jak ve Francii jednat s vydavateli.

Google se poté zavázal spor vyřešit a oznámil dohody s agenturou AFP a několika dalšími předními francouzskými zpravodajskými organizacemi. Obdobně podepsala dohody s některými francouzskými vydavateli platforma Facebook společnosti Meta Platforms.

Analytik Šlerka: Dějiny internetu jsou posety hroby sociálních sítí. Bude Twitter další?

Číst článek

Musk koupil Twitter loni za 44 miliard dolarů (nyní zhruba 965 miliard korun). Platformu výrazně proměnil. Ihned po jejím převzetí začal masivně propouštět, podle serveru CNBC počet zaměstnanců od jeho nástupu klesl až o 82 procent. To Musk odmítá.

Kritici jeho přístupu poukazují například na rozvolněné moderování obsahu a část jich tvrdí, že síť je nespolehlivá. Z těchto a dalších důvodů se Twitter potýká s masivním odlivem inzerentů.

Před necelými dvěma týdny firma oznámila takzvaný rebranding, tedy změnu identity značky na X.

ČTK Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme