Udržovat slopestylovou trať vyžaduje hodně práce a zodpovědnosti

Historicky první finále světového poháru ve snowboardingu má Česká republika za sebou a proběhlo hladce i díky rolbařům. Muži, kteří se ve Špindlerově Mlýně starali o slopestylovou trať, měli hodně práce, ale také zodpovědnosti.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Rolba se speciální frézou

Rolba se speciální frézou | Foto: Jakub Marek | Zdroj: Český rozhlas

„Nejdříve se musí plynule nastříkat valy, které se postupně rozhrnují. Po rozhrnutí se začne s hrubým tvarováním a pak to speciální bagr, tzv. menzi muck, nahrubo vystaví. V poslední fázi se U-rampa frézou načisto vytvaruje,“ popisuje vytvoření U-rampy pro snowboardisty Filip Paulíček.

Ale vyfrézovat U-rampu do finální podoby, to není nic jednoduchého.

Přehrát

00:00 / 00:00

Reportér Radiožurnálu Jakub Marek byl přímo v rolbě při úpravě slopestylové trati při Světovém poháru snowboardistů ve Špindlerově Mlýně

„Fréza je hrozně těžká a je přidělaná na rolbě, která má vepředu silnější písnice.“ Fréza je navíc připoutaná lanem k další rolbě.

„S navijákem se to dělá lépe, protože se s ním přitahuju. A když potřebuju zatočit, tak mašina nemusí tolik zabírat, protože právě naviják pomáhá,“ vysvětluje náročnou práci Paulíček.

Po hranách U-rampy stojí muži s lopatami. „Shazují dolů sníh, který tam nahrnu, když se vyplňují nerovnosti. Pak už se udělá jenom napojení a je hotový finální produkt.“

Doba, kterou trvá vytvoření a upravení U-rampy, se nedá určit. Je hodně závislá na počasí.

„Když je velký mráz, tak se musí nastříkat hmota, což trvá 14 dní. Úprava je pak závislá na podmínkách. Když je povrch měkký, tak to jde lépe. Ale určitě dvě hodiny to zabere,“ dodává Filip Paulíček.

Vojtěch Bureš, Jakub Marek Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme