Ruská firma zajišťuje práci lidem z Kunovic. Uralský závod montuje česká 'elka'

V Rusku se úspěšně rozvíjí spolupráce mezi českými a tamními výrobci malých civilních letadel. Ta jsou zejména na Sibiři populární ještě od dob Sovětského svazu.

Jekatěrinburg Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Letadlo L-410

Letadlo L-410 | Foto: Kirill Naumenko - Moscow City Spotters | Zdroj: Creative Commons Attribution-Share Alike 3.0 Unported

Ve Sverdlovské oblasti za Uralem se montují legendární malá letadla L-410 původem z Letu Kunovice. Rusové si je přizpůsobili svým podmínkám i požadavkům odběratelů a mají s nimi velké plány.

Přehrát

00:00 / 00:00

Reportáž Martina Dorazína z uralského závodu civilního letectví.

Prezident Miloš Zeman při své návštěvě Ruska proto navštívil Uralský závod civilního letectví u Jekatěrinburgu.

„My se teď nacházíme na druhé potenciální základně zvláštní ekonomické zóny, kde plánujeme výrobu letadel, vrtulníků a náhradních dílů. Zahraničním partnerům nabízíme veškerou infrastrukturu a kompletní administrativní pomoc při vyřizování nejrůznějších povolení,“ říká Radiožurnálu generální ředitel zvláštní ekonomické zóny Titanové údolí Artěmij Kyzlasov.

„Najdeme jim kontakty na místní výrobce i klienty. Můžeme připravit výrobní haly tak, aby je české společnosti mohly hned využívat. Je to dobrá oáza pro start byznysu v Rusku,“ doplňuje.

Češi v zóně nejsou

Čeští podnikatelé se ale v zóně zatím neobjevili, přestože česká stopa je tu nesmazatelná. Montují se tu legendární „elka“ z bývalého Letu Kunovice, který dnes vlastní společnost Aircraft Industries.

Zeman se Rusům podbízí a pochybuji o tom, že ho respektují, říká diplomat Kolář

Číst článek

„Spolupráce s českým podnikem Let začala v roce 2015, kdy jsme podepsali licenční dohodu o kompletaci letadel L-410 u nás, v Rusku. Na přání zákazníka je můžeme vybavit například lyžovými podvozky pro start a přistání na sněhu nebo plováky. To nám umožní zvýšit prodeje v Rusku a po celém světě,“ říká generální ředitel Uralského závodu civilního letectví Vadim Badecha a dodává, že zájem je velký.

„V Rusku je poptávka po těchto letadlech obrovská. Doteď jsme společně s českým podnikem vyrobili devět letadel. V příštích dvou letech máme objednávky na dalších 29 kusů. Klienty jsou civilní dopravní společnosti. V sovětských dobách bylo těchto letadel u nás hodně a těšila se dobré pověsti. Všichni je mají rádi.

Podle generálního ředitele Uralského závodu civilního letectví UZGA Vadima Badechy se zaměstnanci kunovické továrny nemusejí o svou práci bát.

Závod nehodlá celou výrobu převést do Ruska a bude dál spolupracovat s kunovickou firmou.

Martin Dorazín, Jitka Malá Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme