Letiště a pozemky jsou největší lákadla při prodeji Aera

Hlavně firemní letiště, které lze po úpravách využít pro komerční dopravce, a řada lukrativních pozemků blízko Prahy. To jsou největší lákadla pro budoucího majitele stoprocentního státního podílu ve zbrojovce Aero Vodochody.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Aero L-159 Alca

Aero L-159 Alca | Foto: Jan Kouba

Zdroje blízké ministerstvu průmyslu a obchodu potvrdily, že mezi zájemci jsou proto například i finanční skupiny PPF a JNT. Armáda má ale obavy, zda nový vlastník nezruší výrobu a servis vojenských letadel L-159, protože pro něj nebudou komerčně zajímavé.

Jiří Hynek z Asociace obranného průmyslu říká: "U privatizace Aera jde především o pozemky a o letiště. Je nutné, aby Ministerstvo obrany mělo pod kontrolou servis a další vývoj L-159, protože ji má ve výzbroji." Podle Hynka by bylo nejvhodnější převést výrobu a servis L-159 do státního podniku LOM v Malešicích. Vojáci provozují celkem 24 bitevníků L-159, žádného jiného zákazníka se pro tyto stroje zatím nepodařilo Aeru nalézt.

Vláda rozhodla o prodeji továrny v polovině července s tím, že do podzimu mají být na stole podmínky soutěže. Ty má vypracovat armáda společně s Ministerstvem průmyslu. Mluvčí resortu obrany Andrej Čírtek poznamenává: "Vznikne pracovní komise, která by měla v průběhu srpna rozhodnout, jakým způsobem bude organizován tendr na Aero Vodochody. Doufám, že se nám podaří zájem obrany České republiky co nejsilnějším způsobem prosadit."

Pavel Otto, Vilém Janouš Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme