Krize odeznívá. Nasvědčuje tomu alespoň spotřeba šampaňského

Hospodářská krize končí. Svědčí o tom podle profesní organizace výrobců šampaňského rostoucí spotřeba tohoto vína. Dobrá čísla z prodeje v loňském roce svědčí o tom, že světové ekonomiky už mají nejhorší za sebou. Největší nárůst prodeje šampaňského přitom jeho výrobci nezaznamenali ve vlasti tohoto nápoje.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Šampaňské (ilustrační foto)

Šampaňské (ilustrační foto) | Foto: champagneshop

Ve Francii vzrostl meziročně prodej šampaňského o dvě procenta. Ještě větší nárůst zaznamenal trh jejich severních sousedů. V desetimilionové Belgii se jen loni vypilo 319 milionů lahví šampaňského. Oproti předchozímu roku šlo o nárůst o téměř 9 procent.

Nepřekonal se tím ovšem rekord z roku 2007, kdy se v Belgii prodalo skoro 340 milionů lahví tohoto speciálního vína.

Ze zprávy Výboru výrobců šampaňského ale vyplývá, že nejvíce vzrostla spotřeba jejich výrobků v zemích mimo Evropskou unii.

Pavel Novák Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme